söndag 4 juni 2017

Trött helg

Såååå trött har jag varit denna helg.I nästan hela mitt vuxna liv så har jag från och till haft otroliga problem med min nattsömn.Vad det beror på vet jag inte.Det är inte så att jag ligger och funderar och är orolig över något.Det är bara det att när det är läggdags (runt 23) så blir jag klarvaken.Jag läser alltid lite innan jag ska somna för att varva ner.Har svalt i sovrummet och gör alla rätt.Inget koffein efter 16 osv,osv.Men likt förbannat så blir jag som en mört vid läggdags.Kan tillägga att jag går upp 6:30 alla vardagar.

Sagt och gjort så fick jag i alla fall Imovane utskrivet i Fredags.Somnade som en stock på kvällen så där gjorde ju dom sin verkan.MEN jag har varit som en vandrande zoombie hela helgen.Jag har inte ens vågat köra bil för jag har känt mig näst intill drogad.

Jag ska ge det några chanser till och blir det inte bättre med segheten så kommer jag vägra att dom framöver.Jag får väl anpassa mitt arbete efter kroppen helt enkelt och börja arbeta sent på kvällarna istället,haha.

Vädret idag har varit lika roligt som jag känt mig.


Tydligen någon här hemma som trodde på idag.



Elsa ligger bredvid mig och låter som en skördetruska.

Nu hoppas jag att jag är betydligt piggare nästa gång jag kikar in här.

Kramar!

1 kommentar:

  1. Hej, vet du jag tror nog att man är född som morgon- eller kvällsmänniska. Jag är definitivt kvällsmänniska, och tyckte det var jobbigt när man skulle upp o jobba, ändå har jag inte haft ett arbete som börjar särskilt tidigt. Men varför skulle du inte kunna jobba lite mer på kvällarna? Du får testa dig fram, att gå som en zombie är inget alternativ!
    Trevlig nationaldag! Kram

    SvaraRadera