torsdag 1 juni 2017

Att göra ingenting

Haha,jag lär ju inte få något pris som året bloggerska precis.Jag tänker ofta(nästan dagligen) på att nu måste jag komma igång och skriva lite igen.För jag tycker ju det är kul.Men sen så låser det sig,vad sjutton har jag för intressant att förmedla.
Dagarna rullar på här hemma.Sommaren har kommit och snart så är det sommarlov för Elias.Tänk att han ska in på gymnasiet till hösten.Känns lite vemodigt för nu har jag ju ingen liten här hemma att skämma bort längre.
Har inte tagit så mycket bilder på sista tiden(nackdelen när man inte bloggar) men lite trädgårdsbilder kan jag lägga upp som jag tog för ett par dagar sen.


Våran syrénbuske bara älskar jag.Får passa på att njuta nu för snart är den överblommad.



Idag har jag tagit mig en ledig dag.Kände att jag behövde det för att tanka lite energi.Planen var att jag skulle sitta ute i solen och göra ingenting.Problemet är att jag är värdelös på att göra ingenting.Efter 5 minuter blir jag stressad och kommer på tusen ´som jag borde göra.Antar att jag inte är den enda med detta syndrom.
Nu så tänker jag i alla fall hämta mig en bok och gå ut och sätta mig.Då gör man ju i alla fall någonting(läser).Man får inte vara dum.

Ha det så bra/Christina

1 kommentar:

  1. Hej! Min erfarenhet är att ju längre mellan blogginläggen ju svårare att komma igång. Plötsligt har de ideér man hade inte längre aktualitet och som du säger, vad ska man skriva som är intressant? Men saken är ju den att det behöver inte vara något märkvärdigt, vi som själva bloggar och läser andras tycker om att följa det vanliga vardagslivet, dramatik har vi runt omkring oss mer än vi behöver varje dag ändå. Som nu idag med nya terrordådet i London. Vem orkar älta mer om sånt, inte jag. Tänk, här har syrenen ännu inte börjat blomma, våren har varit kylig. I Stockholm blommar alla midsommarblomster, här är de ännu knoppar, så kanske har vi kvar lite av fägringen till midsommar när stången ska kläs. Vissa år har det inte just funnits annat än lupiner att klä stången med....
    Kram från pörtet

    SvaraRadera